Cilindru pneumatic patrat seria SE ISO6431/ISO15552/VDMA24562
Diametru si curse standard si maxime
Ø32 - cursa intre 25 si 500 mm - maxim 1800 mm Ø40 - cursa intre 25 si 800 mm - maxim 1800 mm Ø50 - cursa intre 25 si 1000 mm - maxim 1800 mm Ø63 - cursa intre 25 si 1000 mm - maxim 1800 mm Ø80 - cursa intre 25 si 1000 mm - maxim 1800 mm Ø100 - cursa intre 25 si 1000 mm - maxim 1800 mm Ø125 - cursa intre 25 si 1000 mm - maxim 1800 mm * extra, cursa maxima, iesita din standard poate fi pana la 2000 mm
Accesorii pentru acest cilindru pneumatic
Pentru tija: Tip I, Y, F si U
Pentru cilindru: LB, FA, FB, CA, CB, CR, FTC, TCM1, TCM2, TC
Senzori: CS1-E REED (inlocuit cu CMSE), cu variante pentru temperatura inalta si SOLID STATE DS1-E (inlocuit cu DMSE) cu varianta waterproof IP68 disponibil cu doua sau trei fire PNP/NPN
Cilindru pneumatic seria SE, ISO6431/ISO15552/VDMA24562
Acest cilindru se inlocuieste cu generatia noua SAICilindru pneumatic seria SE este un cilindru cu dubla actiune si franare (amortizare) pe capete, cu bratara magnetica pe piston pentru detectarea cursei de catre senzorii magnetici care se monteaza pe corpul (camasa) cilindrului
Diametrul pistonului incepe de la un diametru de 32 mm si ajunge la un maxim de 125 mm. Aceste diametre sunt cuprinse in standardul ISO6431 / ISO15552
Temperatura optima de functionare a acestor cilindri pneumatici este cuprinsa intre -20°/+70°C
Presiunea optima de lucru este cuprinsa intre 1 si 10 bar, presiunea maxima suportata de acest cilindru este de 15 bar
Important ca aerul folosit la utilizarea acestui cilindru sa fie lubrifiat si curat (filtrat)
Viteza de deplasare a pistonului este cuprinsa intre 30 si 800 mm/s (pentru cilindrul cu diametrul de Ø32 pana la Ø100 mm) si viteza cuprinsa intre 30 si 500 mm/s pentru cilindri cu diametrul pistonului de Ø125 mm, in functie de cuplajele de pe cilindru

Componenta:
Tija cilindru de otel cromat sau inox cromat. Corp cilindru de aluminiu, constructie foarte rezistenta. Piston din aliaj de aluminiu. Suruburi de otel cromat sau inox cromat. Bratara magnetica pe piston
Grosime tija: Ø32 - 12 mm, Ø40 - 16 mm, Ø50 si Ø63 - 20 mm, Ø80 si Ø100 - 25 mm, Ø125 - 32 mm
Amortizare capete de cursa:
Ø32, Ø40 mm: amortizare pe 27 milimetri
Ø50, Ø63 mm: amortizare pe 30 milimetri
Ø80, Ø100 mm: amortizare pe 36 milimetri
Ø125 mm: amortizare pe 40 milimetri
Conexiune:
Ø32 mm - filet G1/8
Ø40, Ø50 mm - filet G1/4
Ø63, Ø80 mm - filet G3/8
Ø100, Ø125 mm - filet G1/2
Accesorii de prindere cilindru:
Tip LB
Tip FA
Tip FB
Tip CA
Tip CB
Tip CR
Tip FTC
Tip TCM1
Tip TCM2
Tip TC
Accesorii de prindere pe filetul tijei cilindrului:
Tip I
Tip Y
Tip F - bucsa
Tip U - ochi
Tabel de forte la diferite presiuni de lucru
| presiune de lucru | |||||||||||||
| Ø piston (mm) | directie actiune | suprafata apasare (mm2) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | BAR |
| 32 | Impingere | 804 | 8 | 16 | 24 | 32 | 40 | 48 | 56 | 64 | 72 | 80 | Kgf |
| Tragere | 690 | 7 | 14 | 21 | 28 | 35 | 41 | 48 | 44 | 62 | 69 | Kgf | |
| 40 | Impingere | 1256 | 13 | 25 | 38 | 50 | 63 | 75 | 88 | 100 | 113 | 126 | Kgf |
| Tragere | 1055 | 11 | 21 | 32 | 42 | 53 | 63 | 74 | 84 | 95 | 106 | Kgf | |
| 50 | Impingere | 1963 | 20 | 39 | 59 | 79 | 93 | 118 | 137 | 157 | 177 | 196 | Kgf |
| Tragere | 1649 | 16 | 33 | 49 | 56 | 82 | 99 | 115 | 132 | 148 | 165 | Kgf | |
| 63 | Impingere | 3116 | 31 | 62 | 93 | 125 | 156 | 187 | 218 | 249 | 208 | 312 | Kgf |
| Tragere | 2803 | 28 | 56 | 84 | 112 | 140 | 168 | 196 | 224 | 252 | 280 | Kgf | |
| 80 | Impingere | 5026 | 50 | 100 | 151 | 201 | 251 | 301 | 352 | 402 | 452 | 502 | Kgf |
| Tragere | 4536 | 45 | 91 | 136 | 161 | 227 | 372 | 317 | 363 | 405 | 453 | Kgf | |
| 100 | Impingere | 7853 | 79 | 157 | 236 | 314 | 393 | 471 | 550 | 628 | 707 | 785 | Kgf |
| Tragere | 7362 | 74 | 147 | 221 | 294 | 368 | 442 | 515 | 589 | 662 | 736 | Kgf | |
| 125 | Impingere | 12272 | 123 | 245 | 368 | 491 | 613 | 736 | 859 | 981 | 1104 | 1227 | Kgf |
| Tragere | 11468 | 115 | 229 | 344 | 458 | 573 | 688 | 802 | 917 | 1032 | 1146 | Kgf | |

Atentie! Acest cilindru se inlocuieste cu noua generatie (SAI) cu un design nou. Vezi acest cilindru AICI
Categorii cilindri
SAI, SE, SGC, TCM, ACE, TACE, MIC, MI, HFTZ, HRQ, RMTL, MU, PB, TR...
Cilindri antirotatieCilindri de fixare cu rotatieCilindri compacti |
Cilindri gripperCilindri fara tijaDiverse |
Intrebari frecvente
Toate informatiile legate de cilindri pneumatici
-
Cum aleg un cilindru pneumatic?
In primul rand, cilindrul trebuie dimensionat in functie de forta pe care trebuie sa o dezvolte la presiunea de lucru din locatia instalatii, cursa pe care trebuie sa se deplaseze. Dupa stabilirea diametrului si cursei cilindrului putem alege forma constructiva.
-
Pot regla forta de impingere si tragere a unui cilindru?
Forta de impingere a unui cilindru se poate regla modificand presiune aerului cu care este comandat. Forta de apasare a cilindrului fiind direct proportionala cu suprafata de apasare (diametrul) si presiunea aerului. Acest lucru inseamna ca putem reduce sau creste forta unui cilindru prin simpla crestere sau micsorare a presiunii aerului.
-
Cum pot sa inlocuiesc un cilindru cu arc fara modificari mari asupra utilajului?
Un cilindru cu simpla actiune se poate inlocui cu un alt cilindru cu dubla actiune, cu aceeasi diametru si cursa astfel incat sa nu fie afectata functionarea utilajului. Aceasta modificare necesita inlocuirea valvei schema 3/2 care il comanda cu o valva schema 5/2 ceea ce inseamna ca mai apare un furtun. Pe scurt se muta arcul din cilindru in corpul valvei. !!! Atentie, in functie de standardul si forma cilindrului, gabaritul se poate modifica.
-
Cum pot verifica daca un cilindru e defect?
Cea mai simpla verificare daca pierde aer pe la raclor, garnitura care curata tija. Daca raclorul este intact urmatoarea verificare se face la garnitura care desparte celed oua incinte (camere) ale cilindrului. Pierderea fortei de impingere este un semn ca este o problema cu etansarea pistonului. Daca eliminam valva de comanda, ca si posibil element defect, putem urmari refularile acesteia. Daca cilindrul este in capat de cursa si valva continua sa refuleze aer, cilindrul trebuie reparat sau inlocuit, daca nu se poate desface.
-
Cum pot mari viteza cu care se misca cilindrul.
Pentru a creste viteza de functionare a cilindrului trebuie crescut debitul aerului refulat. Pentru implementarea acestei solutii trebuie trebuie montata o supapa de refulare rapida pe portul care exhausteaza cand cilindrul se deplaseaza in directa dorita.
-
Pot sa inlocuiesc un cilindru cu un echivalent de la alt producator?
Daca cilindrul este in standard ISO (6431, 6432, 21287 etc) acesta se inlocuieste 1 la 1 fara nici o diferenta de gabarit. Cilindri in afara standardului pot avea forma constructiva diferita, alte cote de gabarit, alt filet sau diametru la tija etc. Cereti si studiati cu atentie fisa tehnica a cilindrului recomandat si alegeti varianta care presupune cat mai putine modificari pe utilaj.
-
Are rost sa modific utilajul pentru a face loc unui cilindru standard ISO in locul unui cilindru atipic cu aceleasi caracteristici (diametru, cursa)?
Cilindru standard ISO, indiferent de varianta, va asigura un termen de livrare scurt si veti avea garantia ca nu mai trebuie sa modificati utilajul in cazul in care nu mai gasiti un cilindru de la acelasi producator. Orice cilindru standard ISO indiferent de producator trebuie sa respecte anumite cote de la care nu poate sa se abata. Ex. lungimea totala, distanta dintre gaurile de prindere, diametrul si filetul tijei etc.
Cilindri.ro
Cilindri.ro este un produs al Airo&Co SRL din Sibiu, importator si distribuitor produse pneumatice, cilindri, electrovalve, fittinguri, furtune, conectori, manometre, presostate etc.
Str. Morilor. nr. 34
Sibiu - 550197
office@airo.ro
0369/447.814