Cilindru pneumatic rotund seria MI ISO6432
Diametru si curse standard si maxime
Ø8 - cursa intre 10 si 150 mm - maxim 200 mm Ø10 - cursa intre 10 si 200 mm - maxim 200 mm Ø12 - cursa intre 10 si 250 mm - maxim 500 mm Ø16 - cursa intre 10 si 500 mm - maxim 800 mm Ø20 - cursa intre 10 si 500 mm - maxim 800 mm Ø25 - cursa intre 10 si 500 mm - maxim 800 mm Ø32 - cursa intre 10 si 500 mm - maxim 800 mm Ø40 - cursa intre 10 si 500 mm - maxim 800 mm
Accesorii pentru acest cilindru pneumatic
Pentru tija: Tip I, Y, F si U
Pentru cilindru: LB, FA, SDB, TC
Senzori: CMSG, DMSG
Cilindru pneumatic seria MI, ISO6432
Cilindru pneumatic seria MI este un cilindru cu dubla actiune si franare (amortizare) pe capete, cu bratara magnetica pe piston pentru detectarea cursei de catre senzorii magnetici care se monteaza pe corpul (camasa) cilindrului
Diametrul pistonului incepe de la un diametru de 8 mm si ajunge la un maxim de 40 mm. Aceste diametre sunt cuprinse in standardul ISO6432
Temperatura optima de functionare a acestor cilindri pneumatici este cuprinsa intre -20°/+70°C
Presiunea optima de lucru este cuprinsa intre 1 si 10 bar, presiunea maxima suportata de acest cilindru este de 15 bar
Important ca aerul folosit la utilizarea acestui cilindru sa fie lubrifiat si curat (filtrat)
Viteza de deplasare a pistonului este cuprinsa intre 30 si 800 mm/s in functie de cuplajele de pe cilindru
Componenta:
Tija si corpul cilindrului din otel inoxidabil. Aceasta componenta de inox este foarte indicata pentru mediile de lucru corozive. Bratara magnetica pe piston
Grosime tija: Ø8 si Ø10 - 4 mm, Ø12 si Ø16 - 6 mm, Ø20 - 8 mm, Ø25 - 10 mm, Ø32 - 12 mm, Ø40 - 16 mm
Amortizare capete de cursa:
Amortizarea pe capete, pentru varianta cu franare este variabila in functie de reglaj si presiunea de lucru
Conexiune:
Ø8, Ø10, Ø12, Ø16 mm - filet M5x0.8
Ø20, Ø25, Ø32 mm - filet G1/8
Ø40 mm - filet G1/4
Accesorii de prindere cilindru:
Tip LB
Tip FA
Tip SDB
Tip TC
Accesorii de prindere pe filetul tijei cilindrului:
Tip I
Tip Y
Tip F - bucsa
Tip U - ochi
Terminatii de prindere de pe corpul cilindrului:
Tip CA - pivot
Tip U - perpendicular, la 90°
Tip R - axial
Tip CM - capat rotund
Tabel de forte la diferite presiuni de lucru
| presiune de lucru | ||||||||||
| Ø piston (mm) | directie actiune | suprafata apasare (mm2) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | BAR |
| 8 | Impingere | 50.2 | 0.5 | 1 | 1.5 | 2 | 2.5 | 3 | 3.5 | Kgf |
| Tragere | 37.7 | 0.4 | 0.7 | 1.2 | 1.2 | 1.9 | 2.3 | 2.7 | Kgf | |
| 10 | Impingere | 78.5 | 0.8 | 1.6 | 2.4 | 3.1 | 3.9 | 4.7 | 5.5 | Kgf |
| Tragere | 65.9 | 0.6 | 1.3 | 1.9 | 2.6 | 3.3 | 3.9 | 4.6 | Kgf | |
| 12 | Impingere | 113 | 1.1 | 2.3 | 3.4 | 4.5 | 5.6 | 6.8 | 7.9 | Kgf |
| Tragere | 84.8 | 0.8 | 1.7 | 2.5 | 3.4 | 4.3 | 5.1 | 5.9 | Kgf | |
| 16 | Impingere | 201 | 2 | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | Kgf |
| Tragere | 172.7 | 1.8 | 3.5 | 5.2 | 6.9 | 8.6 | 10.4 | 12.1 | Kgf | |
| 20 | Impingere | 314 | 3.1 | 6.3 | 9.4 | 12.5 | 15.7 | 18.8 | 22 | Kgf |
| Tragere | 263.8 | 2.6 | 5.3 | 7.9 | 10.6 | 13.2 | 15.9 | 18.5 | Kgf | |
| 25 | Impingere | 490.6 | 4.9 | 9.8 | 14.8 | 19.7 | 24.6 | 29.5 | 34.5 | Kgf |
| Tragere | 412.1 | 4.1 | 8.3 | 12.4 | 16.5 | 20.5 | 24.8 | 28.9 | Kgf | |
| 32 | Impingere | 804.3 | 8 | 16.1 | 24.2 | 32.2 | 40.2 | 48.3 | 56.3 | Kgf |
| Tragere | 691.2 | 7 | 13.9 | 20.7 | 27.5 | 34.6 | 41.5 | 48.5 | Kgf | |
| 40 | Impingere | 1256.6 | 12.6 | 25.1 | 37.7 | 50.3 | 62.9 | 75.5 | 88 | Kgf |
| Tragere | 1055.6 | 10.6 | 21.1 | 31.7 | 42.3 | 52.8 | 63.5 | 74 | Kgf | |

Categorii cilindri
SAI, SE, SGC, TCM, ACE, TACE, MIC, MI, HFTZ, HRQ, RMTL, MU, PB, TR...
Cilindri antirotatieCilindri de fixare cu rotatieCilindri compacti |
Cilindri gripperCilindri fara tijaDiverse |
Intrebari frecvente
Toate informatiile legate de cilindri pneumatici
-
Cum aleg un cilindru pneumatic?
In primul rand, cilindrul trebuie dimensionat in functie de forta pe care trebuie sa o dezvolte la presiunea de lucru din locatia instalatii, cursa pe care trebuie sa se deplaseze. Dupa stabilirea diametrului si cursei cilindrului putem alege forma constructiva.
-
Pot regla forta de impingere si tragere a unui cilindru?
Forta de impingere a unui cilindru se poate regla modificand presiune aerului cu care este comandat. Forta de apasare a cilindrului fiind direct proportionala cu suprafata de apasare (diametrul) si presiunea aerului. Acest lucru inseamna ca putem reduce sau creste forta unui cilindru prin simpla crestere sau micsorare a presiunii aerului.
-
Cum pot sa inlocuiesc un cilindru cu arc fara modificari mari asupra utilajului?
Un cilindru cu simpla actiune se poate inlocui cu un alt cilindru cu dubla actiune, cu aceeasi diametru si cursa astfel incat sa nu fie afectata functionarea utilajului. Aceasta modificare necesita inlocuirea valvei schema 3/2 care il comanda cu o valva schema 5/2 ceea ce inseamna ca mai apare un furtun. Pe scurt se muta arcul din cilindru in corpul valvei. !!! Atentie, in functie de standardul si forma cilindrului, gabaritul se poate modifica.
-
Cum pot verifica daca un cilindru e defect?
Cea mai simpla verificare daca pierde aer pe la raclor, garnitura care curata tija. Daca raclorul este intact urmatoarea verificare se face la garnitura care desparte celed oua incinte (camere) ale cilindrului. Pierderea fortei de impingere este un semn ca este o problema cu etansarea pistonului. Daca eliminam valva de comanda, ca si posibil element defect, putem urmari refularile acesteia. Daca cilindrul este in capat de cursa si valva continua sa refuleze aer, cilindrul trebuie reparat sau inlocuit, daca nu se poate desface.
-
Cum pot mari viteza cu care se misca cilindrul.
Pentru a creste viteza de functionare a cilindrului trebuie crescut debitul aerului refulat. Pentru implementarea acestei solutii trebuie trebuie montata o supapa de refulare rapida pe portul care exhausteaza cand cilindrul se deplaseaza in directa dorita.
-
Pot sa inlocuiesc un cilindru cu un echivalent de la alt producator?
Daca cilindrul este in standard ISO (6431, 6432, 21287 etc) acesta se inlocuieste 1 la 1 fara nici o diferenta de gabarit. Cilindri in afara standardului pot avea forma constructiva diferita, alte cote de gabarit, alt filet sau diametru la tija etc. Cereti si studiati cu atentie fisa tehnica a cilindrului recomandat si alegeti varianta care presupune cat mai putine modificari pe utilaj.
-
Are rost sa modific utilajul pentru a face loc unui cilindru standard ISO in locul unui cilindru atipic cu aceleasi caracteristici (diametru, cursa)?
Cilindru standard ISO, indiferent de varianta, va asigura un termen de livrare scurt si veti avea garantia ca nu mai trebuie sa modificati utilajul in cazul in care nu mai gasiti un cilindru de la acelasi producator. Orice cilindru standard ISO indiferent de producator trebuie sa respecte anumite cote de la care nu poate sa se abata. Ex. lungimea totala, distanta dintre gaurile de prindere, diametrul si filetul tijei etc.
Cilindri.ro
Cilindri.ro este un produs al Airo&Co SRL din Sibiu, importator si distribuitor produse pneumatice, cilindri, electrovalve, fittinguri, furtune, conectori, manometre, presostate etc.
Str. Morilor. nr. 34
Sibiu - 550197
office@airo.ro
0369/447.814